به گزارش کرب و بلا، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی خارجی که به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، بر ضرورت ثبت پیام حرکت جهانی اربعین تأکید کرد.

 

«حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب» با بیان اینکه چشم دنیا به حرکت شیعیان در ایام اربعین است، تلاش و خدمت بدون منت برادران عراقی را در این زمینه یادآور شد و گفت: حرکت خادمان زوّار امام حسین (ع)، سراسر دارای پیام است و باید از این حرکت به خوبی محافظت و صیانت کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز حسین در آمریکا و غرب، گفت: این مراسم پیام بسیاری دارد که باید با بررسی این پیام‌ها در کارگروه‌های مختلف، برنامه‌های مناسبی تهیه شود و دیگرانی که این راه را ادامه می‌دهند به ارائه برنامه‌های روبنایی مناسب‌تر بپردازند.

 

حجت‌الاسلام نواب در بخش دیگری از سخنانش، وی با بیان اینکه بسیاری از افراد آرزو می‌کنند خادم راه امام حسین (ع) باشند، توجه ویژه آن حضرت به خادمان زائرانش را از کرامت و منزلت آن حضرت عنوان و به حاضران توصیه کرد‌ که فرصت بی‌نظیر خدمت به زائران امام حسین (ع) را قدر بدانند.

 

وی موفقیت در امر خدمت به زائران امام حسین (ع) را مستلزم توجه به سه مؤلفه برنامه‌ریزی و آینده‌نگری، همگرایی و تعاون و انجام کار عالمانه دانست و تصریح کرد: فرصت خدمت به زائران اباعبدالله به‌ویژه زائران اربعین نیازمند حرکت جهادی است.

 

سرپرست حجاج ایرانی در خاتمه راه‌اندازی ستاد ملی اربعین به‌ویژه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و مؤسسات و مراکز مختلفی را که با هدف خدمت به زائران حسینی تلاش و فعالیت می‌کنند، اقدامی ارزنده و قابل‌تقدیر دانست.

 

گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی خارجی به همت کمیته فرهنگی و آموزشی استاد مرکزی اربعین، شامگاه چهارشنبه 29 دی‌ماه در قم برگزار شد،