به گزارش کرب و بلا، در گردهمایی بیش از یک‌صد هیئت مذهبی فعال خارجی از جمله هندوستان، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، ترکیه، آرژانتین، جمهوری آذربایجان، روسیه، تاجیکستان، نیجریه و تایلند، راه‌های شبکه‌سازی در سطح ملی و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در این گردهمایی هیئت‌ها را قرارگاه فرهنگی و تریبون رسای آموزه‌های مکتب اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: هیئت به دلیل ویژگی مردمی همراه با عشق و علایق درونی و گستردگی آن می‌تواند به یک شبکه پایدار و مؤثر و پاک جهانی برای جهانی کردن پیام‌ها و ارزش‌ها و معارف حسینی در جهان تبدیل شود.

 

«حجت‌الاسلام احمدی» هدف از این گردهمایی را ایجاد هم‌افزایی و تبادل اطلاعات و ارائه خدمات با استفاده از فناوری‌های نوین به هیئت‌ها و استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها در مراسمی مانند اربعین عنوان کرد.

 

در بخش دیگری از این نشست «حجت‌الاسلام آل ایوب» مدیرکل فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به بیان دغدغه‌ها و نیازها و اولویت‌های هیئت‌های اتباع و خارجی‌های مقیم پرداخت.

 

مدیرعامل «هیئت آنلاین» طراحی پلتفرم برگزاری هیئت در فضای مجازی را اقدام شایسته‌ای دانست که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و امکان تعطیلی هیئت‌ها توسط جمعی از جوانان هیئتی با هدف ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی طراحی و راه‌اندازی شد.

 

به گفته «جوانبخت» در همین مدت بیش از 2300 هیئت با 28 میلیون نفر کاربر از این امکان جدید استفاده نمودند و بر همین اساس ایجاد بستر پخش برای هیئت‌های خارجی اقدام جدیدی است که در اختیار هیئت‌های خارجی قرار خواهد گرفت.

 

مدیرعامل هیئت آنلاین خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی، ارائه ترافیک رایگان در داخل کشور و درگاه پخش برای داخل و خارج کشور به صورت رایگان از جمله خدمات یاست که در اختیار تمامی هیئت‌های مذهبی قرار خواهد گرفت.

 

لازم به ذکر است این گردهمایی به دعوت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و مؤسسه هیئت آنلاین و مشارکت مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، مرکز امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی  به میزبانی شهر مقدس قم برگزار شد.