به گزارش کرب و بلا، نخستین همایش بین‌المللی «یکسان‌سازی و تدوین مقررات داوری در مسابقات قران» از سوی مرکز دارالقرآن الکریم استان قدس حسینی در کربلای معلی برپا شده است.

 

این همایش با حضور نمایندگانی از ایران و 18 کشور اسلامی جهان به میزبانی دانشگاه «الزهرا (س)» در شهر مقدس کربلا برپا شده است.

 

«مهدی قره شیخ لو» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، «غلامرضا شاه‌میوه» از داوران بین‌المللی، «محمد رسول عبایی» پیشکسوت و فعال قرآنی، «شهریار پرهیزگار» حافظ برجسته قرآنی از جمله نمایندگان جمهوری اسلامی ایران هستند که در این رویداد قرانی حضور یافته‌اند.

 

مراسم افتتاحیه این همایش با حضور تولیت آستان قدس حسینی، رئیس اداره دارالقرآن الکریم آستان قدس حسینی و نمایندگان کشورهای اسلامی از جمله ایران، لبنان، سوریه، عربستان سعودی، بحرین، امارات، قطر، تونس، کویت، مصر، سودان، اردن، الجزایر، مالزی، لیبی، ترکیه و اندونزی برگزار شد.

 

«شیخ خیرالدین الهادی» در مراسم افتتاحیه این همایش با اشاره به اینکه این همایش تخصصی برای نخستین بار در دنیا برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد: برنامه‌های ارائه‌شده در این همایش به یکسان‌سازی و سازمان‌دهی چشم‌اندازها در مسابقات قرآنی منجر شود.

 

اولین همایش بین‌المللی یکسان‌سازی مقررات داوری قرآنی از روز دوشنبه 26 دی‌ماه در دانشگاه الزهرا (س) کربلا آغاز شده است و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.