به گزارش کرب و بلا، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اجرای طرح نوین عتبات اظهار داشت: رویکرد سازمان در این طرح؛ ایجاد ظرفیت و زمینه فعالیت همه دفاتر زیارتی دارای مجوز به صورت مستقل در موضوع خدمت به زائرین عتبات عالیات و خروج از شرایط مربوط به اختصاص سهمیه‌ها است.

 

«علیرضا رشیدیان» در ادامه افزود: خادمان زائران در سازمان حج و زیارت بنا دارند در این طرح به تمام نیازمندی‌ها و درخواست‌های زائران حسینی توجه نموده و ظرفیت خدمت‌رسانی خود را افزایش دهند.

 

وی بر ضرورت توجه به تقاضای تمام اقشار جامعه جهت سفر به عتبات تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما آن است که با حذف محدودیت‌های قبلی، برای تمامی زوار از طبقات مختلف اقتصادی بسته زیارتی مناسب ارائه دهیم و خوشبختانه در طرح نوین عتبات این مهم به خوبی دیده شده است.

 

وی همچنین تصریح کرد: به‌روزرسانی آموزش‌های کارگزاران زیارتی و اطلاع از شرایط جدید اعزام زائرین در طرح نوین عتبات ضرورتی است که باید مورد اهتمام باشد و در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسب به زائرین انجام شود.

 

رشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود به تقاضای زائران جهت از سرگیری سفر زمینی به عتبات به‌ویژه در ماه رجب اشاره کرد و افزود: بر اساس پیگیری دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و سفارت کشورمان در عراق در خصوص اعزام زمینی زائران، مسئولان ذی‌ربط عراقی به‌طور شفاهی قول دادند تا در ماه رجب این امکان فراهم شود اما هنوز مکتوب و قطعی نشده و در حال پیگیری هستیم.

 

رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه زیارت به عنوان یک مسئله فردی و اجتماعی، باعث ارتقاء اخلاق فردی و توسعه وحدت بین مسلمانان است، خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت مجموعه‌ای خدماتی است که ظرفیت‌هایی مختلفی برای تسهیل در زیارت ایجاد می‌کند و ارزش‌های دینی و اخلاقی به عنوان یک اصل در رویکرد سازمانی لحاظ می‌گردد.