به گزارش کرب و بلا، با توجه به تلاش‌های سازمان حج و زیارت برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به کشور سوریه جهت زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) و حرم مطهر حضرت رقیه (س)، این سفرهای زیارتی از روز دوازدهم دی‌ماه 1400 آغاز گردید.

 

بر اساس اطلاعیه جدید این سازمان، کلیه علاقه‌مندان آرزومندان سفر زیارتی سوریه که قصد عزیمت به این سفر معنوی را دارند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت اقدام به نام‌نویسی نمایند.

 

در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 دفتر زیارتی در سراسر کشور کار ثبت‌نام از متقاضیان سفر زیارتی سوریه را انجام می‌دهند و به‌زودی شرایط برای نام‌نویسی از متقاضیان به صورت الکترونیکی بدون مراجعه به دفاتر زیارتی اعلام خواهد شد.

 

در حال حاضر پرواز زائران به سوریه فقط از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌گیرد اما در صورتی که در هر یک از استان‌ها تعداد متقاضیان به حدنصاب یک پرواز برسد، امکان برنامه‌ریزی و اعزام زائران از آن استان نیز فراهم خواهد شد.

 

سفرهای زیارتی به سوریه از دو سال قبل و به دلیل همه گیری کرونا متوقف شده بود که با توجه به کاهش بیماری و گسترش واکسیناسیون و بهبود شرایط امنیتی کشور میزبان، اعزام مجدد متقاضیان برای زیارت اماکن متبرکه سوریه از دی‌ماه سال جاری از سر گرفته شد.