به گزارش کرب و بلا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم سوگواره شعر فاطمی از راه‌اندازی دبیرخانه شعر آئینی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 

«محمدمهدی اسماعیلی» در این مراسم با تجلیل از آثار و اشعار «محمدعلی مجاهدی» شاعر برجسته کشورمان، به جایگاه این سبک از شعر در میان ادب دوستان اشاره و تأکید کرد: با توجه به استقبال شایسته از اشعار استاد مجاهدی و سایر شعرای شعر آئینی، به زودی دبیرخانه شعر آئینی با عنوان «شجره طیبه» با حضور این چهره ادبی راه‌اندازی خواهد شد.

 

وی از برگزارکنندگان این سوگواره تقدیر و خاطرنشان کرد: حضور در این‌گونه مجالس با وجود مشغله فراوان کاری، فرصت ارزشمندی است که بادی غنیمت دانست.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخشی از سخنان خود، انقلاب اسلامی را فاطمیه الحدوث و حسینی البقا دانست و خاطرنشان کرد نام حضرت زهرا (س) بر تارک تشیع، انقلاب اسلامی و همه محبان آن حضرت نشسته است و در تمام انقلاب رنگ و بوی فاطمی را می‌بینیم.

 

یادآور می‌شود سوگواره شعر فاطمی به میزبانی بنیاد فرهنگی رودکی و با حضور شاعران و مدیحه‌سرایان اهل‌بیت (ع) همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در تالار وحدت تهران برگزار شد.