به گزارش کرب و بلا، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات از اجرای بزرگ‌ترین طرح «زیارت دوره» نیابتی قبور مطهر حضرات معصومین (ع) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) خبر داد.

 

«یوسف افضلی» با اشاره به فضیلت بالای زیارت جامع قبور ائمه اطهار که به «زیارت دوره» مشهور است، افزود: با همت خادمان ستاد توسعه و بازسازی عتبات و دوستداران اهل‌بیت (ع) در کشور‌های عراق، سوریه، عربستان و ایران اسلامی، برای نخستین بار طرح بزرگ زیارت دوره نیابتی معصومین، امامزادگان و همسر و مادران تعدادی از ائمه اطهار اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه زیارت دوره، شامل زیارت قبور مطهر بیش از 12 معصوم و امامزاده جلیل‌القدر‌است، گفت: بر اساس این طرح، خادمان و رابطان ستاد توسعه و بازسازی عتبات در کشور‌های ذکر شده، روز پنجشنبه 16 دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به نیابت از ثبت‌نام کنندگان، به حرم و قبور مطهر حضرات معصومین در مدینه، قبرستان بقیع، نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامراء، بلد، سوریه، مشهد مقدس و حرم امامزادگان در قم، شیراز و ری مشرف شده و زیارت بجا خواهند آورد.

 

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات از همه محبان اهل‌بیت (ع) که علاقه‌مند به مشارکت در این زیارت نیابتی هستند درخواست کرد از روز یکشنبه 12 دی 1400 با مراجعه به بخش «نایب‌الزیاره» در سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات به نشانی www. atabat.org به نیابت از خود یا عزیزان درگذشته‌ ثبت‌نام کنند.

 

همزمان با اجرای طرح زیارت نیابتی، از مشاهد مشرفه و قبور مطهر، عکس و فیلم تهیه و در صفحه اینستاگرام ستاد عتبات به نشانی atabat_org منتشر خواهند شد.