به گزارش کرب و بلا، با پایان مهلت ثبت‌نام و ثبت اثر برای شرکت در نخستین مهرواره هوای نو که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، دبیرخانه این مهرواره از دریافت نزدیک به هفت هزار اثر در رشته‌های مختلف خبر داد.

 

بر اساس این گزارش مجموع کل آثار ثبت شده در جشنواره 6 هزار و 981 اثر بود که از این میان، تعداد دو هزار و بیست و شش اثر در بخش ستایشگران، 608 اثر در بخش کتاب هیئت و چهار هزار و 347 اثر در بخش هیئت به ثبت رسیده است.

 

همچنین در بخش ستایشگری این مهرواره، یک هزار و 679 اثر در زمینه مدیحه‌خوانی به عنوان محور اصلی بخش ستایشگری و در بخش ویژه ستایشگران، 650 اثر در زمینه نغمه سرایی، به دبیرخانه این مهرواره ارسال شده است.

 

در بخش کتاب هیئت نیز در حوزه کتاب سال عاشورا، 346 اثر ثبت شده که شامل بخش‌های مختلف از جمله پژوهش، شعر و نوحه، ادبیات داستانی، ادبیات نمایشی، کودک و نوجوان، مستندنگاری و مکتوبات هنری است.

 

بخش هیئت این مهرواره نیز با دریافت بیش از چهارهزار اثر شاهد استقبال خوبی بوده است و اثار رسیده در حوزه‌های مختلف از جمله «ساختار و تشکیلات»، «هنر هیأت»، «رسانه هیأت»، «هیأت و خدمات اجتماعی» و «هیئت و خانواده» است.

 

یادآور می‌شود استان‌های خوزستان، اصفهان، اردبیل و خراسان رضوی به ترتیب از استان‌هایی هستند که بیشترین آمار شرکت کننده را در مهرواره هوای نو به خود اختصاص داده‌اند.