به گزارش کرب و بلا؛ پنجمین نشست شورای عالی ستایشگری کشور، با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مداحان و ستایشگران اهل‌بیت (ع) به میزبانی استاد «غلامرضا سازگار» برگزار شد.

 

به گزارش کرب و بلا: شورای عالی ستایشگری به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری بخش ستایشگری کشور روز گذشته با حضور «حجت‌الاسلام محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، «احمد واعظی» رئیس کانون مداحان، «جواد حیدری» مسؤول کمیته صیانت ستایشگران و «حجت‌الاسلام مجید باباخانی» رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی و میزبانی «غلامرضا سازگار» شاعر و مداح پیشکسوت آئینی پنجمین نشست خود را برگزار کرد.

 

در این نشست که جمعی از مداحان پیشکسوت نیز حضور داشتند، «ماشاالله عابدی» عضو شورای عالی ستایشگری، پیشنهادی مبنی بر آنالیز مداحان غیر بیمه شده بالای 50 سال و ارائه خدمات به این قشر توسط بنیاد دعبل مطرح کرد که به تصویب اعضای شورا رسید.

 

مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی در این خصوص ضمن ارائه گزارشی از تحولات در بخش خدمات این نهاد اظهارداشت: گسترش بیمه شوندگان، پالایش بیمه شدگان 30 استان، تاسیس صندوق قرض الحسنه و صندوق حمایتی بخشی از اقدامات تحولی در این بنیاد بوده است.

به گفته «حمید بهرامی» بنیاد دعبل قصد دارد سال آینده 100 خدمت در 17 حوزه را در قالب اپلیکیشن جامع به خدمات خود اضافه ‌کند که 30 درصد این خدمات تا 4 ماه آینده رونمایی خواهد شد و با توافق انجام شده، بنیاد دعبل همه بیمه شدگان جامعه هدف را اگر چه از سوی دعبل بیمه نشده باشند، بیمه تکمیلی می‌کند.

 

در بحش دیگری از این نشست «علی انسانی» شاعر و مداح اهل‌بیت (ع) و عضو شورای عالی ستایشگری نیز نکاتی را پیرامون آفات مختلف حوزه ستایشگری و لزوم مواجهه صحیح با آن‌ها بیان کرد.

کمبود حداقل‌های امکاناتی و بودجه‌ای نکته ای بود که از سوی رئیس و نائب رئیس کانون مداحان به عنوان بزرگترین مشکل در مسیر اقدامات این کانون مطرح و بر ضرورت رفع این معضل جهت گسترش و تحقق طرح‌های مختلف آموزشی تاکید شد.

 

بخش دیگری از این نشست به روند پی‌گیری آیین‌نامه کمیته صیانت از ستایشگران اختصاص داشت که جواد حیدری ضمن اعلام تهیه پیش‌نویس 9 صفحه‌ای این آیین‌نامه تاکید کرد:  آیین‌نامه صیانت از ستایشگران، حمایت از ستایشگرانی که حقشان تضییع می‌شود تا برخوردهای توجیهی با مسائل دون از شأن ستایشگری تا پیگیری‌های قضایی را در برمی‌گیرد.

 

در پایان پنجمین نشست شورای عالی ستایشگری کشور، حجت‌الاسلام قمی در سخنانی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد حاکمیتی متولی تنظیم‌گری حوزه هیأت، شورای عالی را بالاترین مرجع حوزه ستایشگری می‌داند، اظهار داشت: این نهاد آماده است که با تمام توان از تصمیمات این شورا حمایت کند.