به گزارش کرب و بلا، سخنگوی دبیرخانه دائمی سوگواره‌های حسینی با اعلام ارسال بیش از 10 هزار اثر به این دبیرخانه اظهار داشت: فعالان و هنرمندان حوزه عکس و کلیپ در قالب‌های فیلم کوتاه 3 دقیقه‌ای، انیمیشن، موشن‌گرافیک و نماهنگ با 6 هزار اثر پیشتاز ارسال آثار به سوگواره ملت امام حسین (ع) بودند.

 

به گفته «محمدصادق افراسیابی» بخش گرافیک با دو هزار و 460 اثر در قالب‎های عکس‌نوشت، پوستر، اینفوگرافی و تولیدات موبایلی دومین گروه پر مخاطب در بخش‌های مختلف این سوگواره بود.

 

وی همچنین به ارسال هزار و 530 اثر با محوریت داستان کوتاه و نمایشنامه، شعر و قطعات ادبی اشاره کرد و افزود: سایر آثار حاضر در این جشنواره در بخش‌های صوت و پادکست و خبر شرکت کرده‌اند.

 

افراسیابی تعداد آثار بین‌المللی شرکت کننده از کشور‌های مختلف در این سوگواره را قابل توجه دانست و اظهار داشت: کشور نیجریه با تولید و ارسال 50 اثر اختصاصی به سوگواره پیشتاز ارسال بیشترین اثر در بخش بین‌الملل سوگواره است.

 

سخنگوی دبیرخانه دائمی سوگواره‌های حسینی در خاتمه تصریح کرد: دبیرخانه این سوگواره قصد دارد در پایان مراحل داوری و اعلام نتایج، نمایشگاهی از آثار منتخب شرکت کننده در این سوگواره را برگزار کند.

 

لازم به یادآوری است نخستین سوگواره ملی و بین‌المللی «ملت امام حسین (ع)» با هدف تولید و کنش‌گری عاشورایی در فضای مجازی به همت دبیرخانه دائمی سوگواره‌های حسینی و همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سازمان بسیج رسانه، دفتر تبلغات حوزه علمیه، صدا و سیما، رادیو معارف، اداره فرهنگ و ارشاد استان سمنان و شبکه جهانی ولایت در قالب دو بخش مردمی و حرفه‌ای برگزار شده و اکنون در مراحل داوری آثار است.