به گزارش کرب و بلا، کتاب «زینب کبری؛ سکاندار کشتی عاشورا» نوشته «احمد زمانی» همزمان با ایام ولادت آن حضرت توسط موسسه «بوستان کتاب» روانه بازار کتاب شد.

 

نویسنده در این کتاب تلاش کرده است سیره اخلاقی، اجتماعی و سیاسی آن حضرت را با تکیه بر منابع قابل اعتماد بررسی و تبیین کند. کتاب در قالب هشت فصل تهیه و تنظیم شده است که فصل نخست آن «زینب کبری الگوی جامع و بی نظیر» نام دارد و به شرح ولادت حضرت زینب (س)، عنایات پیامبر خدا به ایشان و نام‌ها و القاب آن حضرت اختصاص یافته است.

 

بررسی الگوهای تربیتی و رفتاری حضرت زینب (س) و حوادث بعد از تشکیل حکومت علوی با عنوان «تربیت، امتیازات و تلاش‌های عقیله بنی‌هاشم» موضوع فصل دوم کتاب است و همراهی زینب کبری (س) با امام حسین (ع) از مدینه تا کربلا مبحثی است که زمانی فصل سوم اثر خود را به آن اختصاص داده است.

 

حوادث بعد از عاشورا و نگاهی به محورهای اساسی خطبه حضرت زینب (س)، بررسی جلوه‌هایی از ایستادگی آن حضرت در برابر جسارت‌های یزید، نکات بنیادین در خطبه زینب کبری (س) در شام، بخشی از مباحثی است که در فصل چهارم و پنجم کتاب بدان پرداخه شده است.

 

نویسنده در فصول پایانی کتاب از اربعین و بازگشت کاروان هل بیت (ع) به مدینه تا زمان رحلت حضرت زینب (س) سخن به میان آورده و کتاب را با بیان کرامات و روایتی از آن بانو به پایان رسانیده است.

 

کتاب 312 صفحه‌ای زینب کبری سکاندار کشتی عاشورا نوشته احمد زمانی را می‌توانید با قیمت 80 هزار تومان از فروشگاه اینترنتی بوستان کتاب به نشانی www.bustaneketab.ir  تهیه کنید.