به گزارش کرب و بلا، مؤسسه توسعه مساجد مصر در نظر دارد با همکاری دستگاه‌های دولتی طرح توسعه مناطق اطراف مسجد امام حسین(ع) و تمامی مساجد اهل‌بیت (ع) در قاهره را به اجرا درآورد. 

 

این طرح با توجه به قرار گرفتن مسجد امام حسین(ع) در برنامه امسال توسعه منطقه «الفاطمیه» قاهره اجرا می‌شود. همچنین مجاورت این مسجد با منطقه «خان‌ الخلیلی» و عدم رعایت حرمت مسجد بواسطه قرار داشتن در معرض خرید و فروش کالاها موجب ضرورت توسعه مناطق اطراف مسجد امام حسین (ع) شده است.

 

مؤسسه توصعه مساجد مصر برای اجرای بهترین سازوکارها جهت توسعه این منطقه به ویژه حرم داخل مسجد که هرساله میزبان جشن میلاد امام حسین(ع) است، قصد دارد از حمایت‌های دولت استفاده کند. این مؤسسه تلاش می‌کند با امضای سند همکاری با وزارت اوقاف مصر در زمینه یکسان‌سازی اقدامات و حفظ مساجد اهل‌بیت(ع) پیشگام باشد.

 

موسسه توسعه مساجد مصر بر اساس این سند همکاری مبلغ 150 میلیون پوند مصری در ابتدای عملیات اجرایی این طرح جهت توسعه زیرساخت‌ها، ساخت دیوارها، سقف‌‌ها و خاک‌ریزی اطراف مسجد امام حسین(ع) کمک می‌کند. نوسازی تمام سیستم‌های آب، برق، فاضلاب، تهویه مطبوع، سیستم‌ دوربین‌های مداربسته، سیستم اعلام خطر و اطفای حریق و سیستم‌های صوتی مسجد نیز از دیگر اقدامات این مؤسسه است.

 

مسجد امام حسین(ع) قاهره از مهم‌ترین و بزرگترین مساجد جهان اسلام و مصر بوده که پیوسته میزبان کرسی تلاوت قاریان بزرگ و صاحب سبک است.