به گزارش کرب و بلا، مدیر فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات با اعلام این خبر گفت: صحن حضرت زهرا (س) که در جوار حرم حضرت علی (ع) احداث شده است، بهمن ماه سال جاری و همزمان با ولادت آن حضرت به طور رسمی افتتاح می‌شود.

 

به گفته «میلاد جوادی» با افتتاح این پروژه عظیم که نمایانگر هنر و معماری ایرانی اسلامی است، همه بخش‌های این صحن به جز موزه به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی همچنین به پیشرفت پروژه صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی نیز اشاره کرد و گفت: سازه بتونی صحن حضرت زینب (س) هم همزمان با ولادت ایشان به اتمام می‌رسد و فار نازک کاری آن آغاز می‌شود.

 

جوادی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات از ابتدای فعالیت خود تاکنون 180 پروژه بازسازی را به انجام رسانده و هم اکنون طرح‌های توسعه‌ای را در دست اقدام دارد افزود: توسعه صحن و شبستان امام محمد باقر (ع) در کاظمین هم از جمله فعالیت‌های عمرانی در دست اقدام این ستاد است.

 

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از افزایش 30 درصدی نذورات مردم برای کمک به بازسازی عتبات عالیات خبر داد و اظهار داشت: سایر اقدامات فرهنگی این ستاد از جمله برگزاری زیارت نیابتی و ارتباط زنده تصویری با حرم امام حسین (ع) در شب‌های جمعه از جمله اقدامات فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات است که در یک سال گذشته با استقبال خوب مردم مواجه شده است.