به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، به نقل از ابنا به ابتکار یک عکاس ایتالیایی، نمایشگاه  عکس‌های عاشورایی در رم برگزار شد.

خانم «کلادیا بورجا» عکاس و خبرنگار ایتالیایی که ماه محرم سال گذشته به ایران سفر کرده بود، در این نمایشگاه گوشه‌هایی از آئین عزاداری عاشورای حسینی را در ایران به تصویر کشیده است.

خانم بورجا گفت: هدف من از برپایی این نمایشگاه، شناساندن امام حسین علیه‌السلام و عاشورا به ایتالیایی‌هاست و در عین حال معرفی بحث شهادت در اسلام، در قالب مبارزه امام حسین علیه‌السلام برای عدالت و علیه ستمگری است.

وی افزود: باید بگویم مراسم عزاداری عاشورا در ایران، چنان من را منقلب کرد که من نیز مانند ایرانیان برای امام حسین علیه‌السلام گریه کردم.

کلادیا بورجا معتقد است که مظلومیت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران وی در این گونه مراسم کاملا دیده می‌شود و میلیون‌ها مومن نه از روی اکراه بلکه از راه دل و با اشتیاق تمام، خواهان ادامه دادن راه حسین علیه‌السلام هستند که نمونه کامل یک آزادمرد بوده است چرا که وی در زمان خودش با هر گونه ظلم و تعدی و تبعیض مبارزه کرد و در نهایت خود و خانواده خود را فدای آرمان‌های والای انسانی کرد.

در این نمایشگاه نزدیک به 40 عکس از مراسم عاشورا و اربعین حسینی در ایران در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

خانم «بیانکا ماریا اسکارچا امورتی»، اسلام شناس و شیعه شناس برجسته ایتالیایی نیز که در این نمایشگاه حضور داشت، واقعه عاشورا را حرکتی تاریخ ساز در طول قرون اسلامی دانست و گفت: پذیرش یک خانم ایتالیایی غیر مسلمان در جمع سوگواران امام حسین علیه‌السلام در مراسم عاشورا در ایران واقعا قابل تحسین است و نشان دهنده اهمیتی است که ملت ایران برای گفتگو و روابط بین ادیان قائل است.

این نمایشگاه با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم برپا شده است.