به گزارش کرب و بلا، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، از احداث شبستان حضرت علی‌اکبر (ع) در قالب طرح توسعه حرم امام حسین (ع) خبر داد.

 

«محمدرضا بنی‌اسدی راد» با اعلام این خبر گفت: با همت مهندسان و کارگران ایرانی و حمایت و همکاری تولیت آستان مقدس حسینی، شبستان حضرت علی اکبر (ع) به مساحت حدود 2800 متر مربع در طبقه همکف پروژه صحن حضرت زینب (س) در حال احداث است.

 

وی در تشریح روند اجرایی این پروژه اظهار داشت: این شبستان در ضلع روبرویی خیمه‌گاه حسینی واقع شده و تا این مرحله از کار، عملیات اجرای اسکلت آن به اتمام رسیده است.

به گفته بنی‌اسدی راد، در ساخت شبستان حضرت علی اکبر (ع) که یخشی از فضا‌های زیارتی طرح توسعه حرم مطهر و صحن حضرت زینب (س) است، از هنر و معماری ایرانی- اسلامی استفاده خواهد شد و با توجه به ارتفاع ده متری این سازه، نورگیر‌های بزرگ و سردر زیبا طراحی شده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا همچنین به بازآفرینی تپه تل زینبیه در طرح توسعه حرم حسینی اشاره کرد و گفت: فعالیت مهندسان و کارگران ایرانی برای تکمیل ساختمان مقام حضرت زینب (س) و ایجاد تپه نمادین تل زینبیه با کار گذاشتن شاسی‌ها و آهن‌کشی طرح آغاز شده و با تکمیل طرح، زائران حاضر در این ساختمان می‌توانند از طریق سه ورودی شمالی، شرقی و جنوبی به حرم مطهر وارد شوند.

 

علاقه‌مندان به مشارکت در فیض توسعه حرم‌های مطهر می‌توانند با مراجعه به تارنمای ستاد بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین یا شماره‌گیری کد دستوری ستاره 72 مربع به قدر توان خود در این امر معنوی سهیم شوند.