به گزارش کرب و بلا، بعد اعلام رسمی سازمان حج و زیارت مبنی بر آغاز اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات و نیز لغو ویزای عراق،  چند روزی است سفر زائران ایرانی به کربلای معلی در قالب کاروان‌های زیارتی از سر گرفته شده است.

 

کارگزاری حج و زیارت استان تهران نیز ثبت‌نام عتبات را آغاز کرده و در اطلاعیه‌ای از علاقه‌مندان به سفر کربلا دعوت کرده است تا ثبت‌نام خود را قطعی کنند. به گفته یکی از مدیران دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت استان تهران، تاکنون فقط دو کاروان برای سفر عتبات باز شده که اعزام اولین کاروان برای چهارم آذرماه و دومین کاروان ششم آذرماه پیش‌بینی شده است.

 

هزینه این سفر از تهران برای سفر هوایی، هشت میلیون و 557 هزار و 750 تومان و اعزام رفت هوایی و بازگشت زمینی، 5 میلیون و 600 هزار تومان تا 6 میلیون تومان خواهد بود.

 

به گفته «علیرضا رشیدیان»، اعزام زائران در مرحله نخست به صورت هوایی برنامه‌ریزی شده و در صورت استقبال، بازگشت زمینی به کشور نیز در دستور کار اعزام کاروان‌ها قرار خواهد گرفت.

 

رئیس سازمان حج  زیارت همچنین تاکید کرد: پیگیر برقراری سفر زمینی به عتبات هستیم که امیدواریم طرف عراقی در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد تا بتوانیم سفر زمینی را با قیمت مناسب برای عموم مشتاقان زیارت سیدالشهدا (ع) از سر بگیریم.