به گزارش کرب و بلا، رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان که در راس هیئتی به سوریه سفر کرده ‌است، با وزیر اوقاف این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 

وزیر اوقاف سوریه در این دیدار از فراهم ساختن امکانات لازم برای پذیرایی و سفر زائران ایرانی به سوریه  و زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) خبر داد.

 

«محمد عبدالستار السید» تاکید کرد: همه امکانات در این زمینه مهیاست و بدین منظور نکات لازم برای از سرگیری اعزام‌ها به وزرای گردشگری، بهداشت و کشور سوریه اعلام شده است و امیدواریم بزودی شاهد از سرگیری سفرهای زیارتی زائران ایرانی متناسب با شرایط باشیم.

 

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار به مشترکات دو کشور و همچنین علاقه مردم ایران به زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب و  حضرت رقیه (س) اشاره کرد و گفت: قطعا موضوع سلامت، امنیت، عزت و کرامت زائران ایرانی جزء شاخص‌های اصلی برای این سفر است که در مذاکرات و تفاهم فی مابین مورد توجه خواهد بود.

 

«علیرضا رشیدیان» همچنین به تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای سفرهای زیارتی اشاره کرد و گفت: این پروتکل‌ها نیز با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت حفظ سلامت زائران و نیز مردم، مورد توجه جدی ما قرار دارد.

 

یادآور می‌شود این سفر به منظور بررسی مقدمات ازسرگیری سفر زیارتی سوریه و نهایی شدن مذاکرات فیمابین صورت گرفته است.