به گزارش کرب و بلا، کتاب «راز ماندگاری فرهنگ عاشورا» به قلم «آیت‌الله سید عباس اسلامی کاشانی» و با هدف معرفی فضیلت‌ها و ابعاد شخصیتی امام حسین (ع)  به تازگی توسط انتشارات بوستان کتاب چاپ و منتشر شده است.

 

این کتاب مشتمل بر سه بخش و موضوع هر بخش نیز در قالب چند فصل تبیین شده است. «فرهنگ عاشورا؛ راز ماندگاری» عنوان بخش اول کتاب است که در سه فصل پس از بررسی بسترهای واقعه عاشورا، به بررسی اسناد و رویکرد و دلایل علنی کردن زیارت عاشورا و ضرورت جامع‌نگری در تحلیل واقعه عاشورا پرداخته شده است.

 

نویسنده در دومین بخش از این اثر، ضمن تبیین دلایل عینیت حق و فضیلت در عاشورا به مباحثی از جمله پیروزی خون بر شمشیر، ولایت محوری، نقش حضرت زینب (س) در جلوگیری از تحریف عاشورا و تغییر چهره الهی آن، وقایع عصر عاشورا از منظر حضرت زینب (س)، ایراد جامع‌ترین خطبه تاریخ از نظر فصاحت و بلاغت در مجلس یزید، بررسی و مناقشات و اقوال مختلف درباره محل دفن حضرت زینب (س) می‌پردازد.

 

تعظیم شعائر حسینی موضوع سومین بخش این کتاب است. آیت‌الله اسلامی این بخش را در شش فصل تدوین کرده است. بررسی و تحلیل علمی زیارت از دیدگاه علما و فلاسفه و احادیث، فضایل، آثار و برکات زیارت قبر امام حسین (ع)، اوقات مخصوص زیارت امام حسین(ع)، بررسی بنیادی زیارت اربعین و نیز فضایل عزاداری و گریستن و سجده بر تربت محورهای فصل‌های شش‎گانه بخش پایانی کتاب است.

 

راز ماندگاری فرهنگ عاشورا در 392 صفحه به همت انتشارات بوستان کتاب منتشر و روانه بازار کتاب شده است. این کتاب علاوه بر کتابفروشی ها از طریق وب سایت بوستان کتاب به نشانی www.bustaneketab.ir قابل تهیه و مطالعه است.