به گزارش کرب و بلا، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی مجدد سفرهای زیارتی به عتبات عالیات، از اعزام نخستین کاروان زائران طی دو هفته آینده خبر داد.

 

«علی‌رضا رشیدیان» در خصوص زمینه‌سازی اعزام زائران به عراق اظهار داشت: در گفتگوهایی که با مقامات عراقی صورت دادیم، مقرر شد با رعایت کلیه موازین بهداشتی، سفر زائران ایرانی به عتبات از سر گرفته شود که در گام اول به شکل سفر هوایی در مسیر رفت و بازگشت به صورت زمینی خواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: البته با توجه به روند افزایشی واکسیناسیون، امکان اعزام زمینی زائران نیز بزودی فراهم خواهد شد که در این صورت شاهد کاهش چشمگیری در هزینه سفر به عتبات خواهیم بود.

 

رشیدیان همچنین از پیگیری مسئولان حج و زیارت جهت حذف هزینه بالای تست PCR در کشور مقصد و امکان انتخاب اقامت‌گاه توسط زائران نیز خبر داد و در این صورت هزینه تمام شده برای سفر به عتبات؛ حدود پنج میلیون تومان خواهد بود که این مبلغ بسته به مدت زمان و محل اقامت متغیر خواهد بود.

 

رییس سازمان حج و زیارت همچنین به سفر مقامات ایرانی به سوریه و رایزنی با مقامات سوری اشاره کرد که با هدف فراهم نمودن مقدمات سفر زائران ایرانی به اماکن زیارتی سوریه صورت خواهد گرفت.