به گزارش کرب و بلا، مدیر اجرایی پروژه صحن حضرت زینب (س) با اعلام این خبر اظهار داشت: موزه جدید آستان مقدس امام حسین (ع) به‌عنوان یکی از زیر پروژه‌های صحن حضرت زینب (س) در چهار طبقه و در جوار حرم مطهر احداث خواهد شد.

 

«یعقوب حیدری» به پیشرفت 30 درصدی این طرح اشاه کرد و افزود: عملیات احداث اسکلت ساختمان موزه جدید به اتمام رسیده است و  تولیت آستان قدس حسینی در نظر دارد آثار نفیس و با ارزش موجود در موزه کنونی حرم را پس از اتمام ساختمان جدید و در طبقه اول در معرض بازدید عموم قرار دهد. سه طبقه دیگر موزه جدید آستان قدس حسینی دارای طراحی و دکوراسیون با اشکال مهندسی نو و بدیع خواهد بود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است علاوه بر نمایش آثار و اشیا تاریخی، کل واقعه عاشورا با فناوری‌های نوین در موزه جدید به تصویر کشیده شود.

 

به گفته حیدری این موزه به سالن‌های بزرگ جهت عرضه آثار نفیس و پذیرش بازدید کنندگان مطابق با دستورالعمل‌های روز موزه‌های جهان تجهیز خواهد شد. همچنین بخش اداری مهمی جهت مرمت آثار نفیس و اشیای قدیمی و با ارزش به موزه جدید آستان اضافه خواهد شد.

 

مدیر اجرایی پروژه صحن حضرت زینب (س) تصریح کرد: تولیت آستان حرم مطهر حسینی قصد دارد با ایجاد مرکز مرمت در موزه جدید، فصل تازه‌ای از همکاری مشترک با متخصصان معروف مرمت اشیای نفیس در جهان را آغاز کند.