به گزارش کرب و بلا، کارگاه داستان کوتاه «از عاشورا تا اربعین» شهریورماه سال جاری به همت آکادمی زیتون و با حضور 12 هنرجوی نویسندگی برگزار شد.

 

پس از پایان کار این کارگاه، تعداد 14 اثر با مضامین مختلف اجتماعی و تاریخی، موفق به تایید نهایی و رسیدن به مرحله چاپ و نشر شده است.

«سید علی شجاعی» مدرس کارگاه با اعلام این خبر گفت: به پیشنهاد دوستان آکادمی زیتون، بر ان شدیم با دعوت از هنرجویانی که ضمن گذراندن دوره نویسندگی، با چیستی و چرایی رمان آئینی هم آشنا شده باشند، در فاصله مدت زمان عاشورا تا اربعین کارگاهی برای تولید داستان کوتاه در زمینه عاشورا تنشکیل شود.

 

وی در ادامه افزود: خوشبختانه در فاصله همین 40 روز، تعداد 14 داستان از 12 هنرجو نهایی و در یک مجموعه با عنوان «تنها همین کلمات» گردآوری شد که برای مجوز آن اقدام شده است و بزودی منتشر خواهد شد.

 

به گفته شجاعی تشکیل کارگاه در این مدت زمان 40 روزه، بستر مناسبی بود تا نویسندگان جوان که هنوز در حال و هوای دهه اول محرم و عرض ارادت به ساحت حضرت حسین (ع) بودند و فارغ از موضوع داستان نویسی، غم این ایام را در دل داشتند، بتوانند مکتونات ذهنی خود را در قالب این آثار کوتاه بر صفحه کاغذ بیاورند و خوشبختانه نتایج حاصل از کارگاه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

 

لازم به ذکر است آکادمی زیتون به عنوان واحد آموزش موسسه فرهنگی زیتون در قالب مدارس پنچ‌گانه، دوره‌های مختلفی را در زمینه هنر، رسانه، روانشناسی، پژوهش و ادبیات با محور معارف حسینی برگزار می‌کند.

 

علاقه‌مندان جهت آشنایی با این واحد و شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی آکادمی زیتون می‌توانند علاوه بر وب‌سایت اختصاصی آکادمی به نشانی www.zeitoonacademy.com به صفحه اینستاگرام zeitoonacademy@ مراجعه نمایند.