به گزارش کرب و بلا، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با دعوت از چهره‌های علمی و دانشگاهی، چهارشنبه 21 مهرماه وبینار علمی «ارتباطات آیینی: تجربه زیسته اربعین»  را برگزار می‌کند.

 

این وبینار در سه بخش مجزا برگزار می‌شود که در بخش نخست با دبیری «امید علی مسعودی»، موضوع نگاهی جامعه شناختی به پیاده‌روی اربعین  توسط «مجید کافی» بررسی خواهد شد و در ادامه «فاطمه فلاح نژاد» به تبیین موضوع «اربعین؛ مسیری فراتر از ساختار و عاملیت» خواهد پرداخت.

 

«عشق خانوادگی؛ تجربه‌های زیارت اربعینی ایرانی و عراقی» موضوعی است که در بخش دوم وبینار توسط «سید مجید امامی بررسی خواهد شد. در این بخش که «مهدی نصیری» دبیری آن را بر عهده دارد، همچنین قرار است «محمدهادی همایون» نگاهی جامعه شناختی به پیاده‌روی اربعین  داشته باشد.

 

پایان بخش این وبینار به سخنرانی صباح زنگنه (سفیر اسبق ایران در سازمان همکاریهای اسلامی) و «حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی» مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی پیرامون موضوع «پیاده روی اربعین؛ جلوه ای از حکومت امام مهدی (عج) اختصاص خواهد داشت.

 

وبینار علمی ارتباطات آیینی: تجربه زیسته اربعین، چهارشنبه 21 مهر از ساعت 9 تا 12 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی https://vc.rihu.ac.ir/ch/meeting4 در جلسه حضور یابند و یا از طریق https://heyatonline.ir/fa/heyat/3042  شاهد پخش زنده وبینار باشند.