کرب و بلا: «حجت الاسلام مسعود عالی» استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه در سخنانی به بیان اهمیت اربعین حسینی پرداخته و این نهضت جهانی را پیش زمینه ظهور امام عصر معرفی کرد.

به گفته حجت الاسلام عالی، در دوران کنونی باید قیام اربعین را مانور اقتدار شیعه و بالاتر از آن مانور اقتدار آزادگان جهان نامید. چرا که همه آنهایی که آزاده، ظلم‎ستیز و عدالت‌طلب هستند، زیر این پرچم جمع می‌شوند.

 

وی حضور پیروان سایر ادیان توحیدی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی را تاکید موکد جهانی بودن معرفت حسینی دانست و اظهار داشت: وقتی از کشیش مسیحی درباره علت حضورش در اجتماع دینی شیعیان سوال کردند چنین پاسخ داد که درست ست که پیغمبر ما و شما دو تن هستند اما حسین بن علی (ع) مختص شیعیان نیست و برای ما هم هست.

 

حجت‌الاسلام عالی در ادامه اظهار داشت: هرچه زمان می‌گذرد، بر قدرت جذبه حسینی افزوده می‎شود و این معنای روایتی است که مرجوم «ایت الله سید کاظم قزوینی» نقل کرده بود اما معنای آن را نمی‌دانست و امروز شور جهانی ارادت به امام حسین (ع) تفسیر واضح این روایت است. چرا که کربلا اکنون قبله دلهای تمام عالم است.

 

وی بر ضرورت شناسایی و معرفی جهانی امام حسین (ع) به عنوان پیش زمینه تحقق ظهور منجی تاکید کرد و افزود: یکی از پنج ندایی که امام زمان (عح) هنگام ظهور خود را با آن معرفی می‌کنند این عبارت است که « یَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّیَ الْحُسَین قتل عَطشاناً،...» بر این اساس مشخص می‌شود که پیش از آمدن امام مهدی (ع) و تحقق وعده ظهور،  باید امام حسین (ع) برای جهانیان شناخته شده باشد که امام عصر نیز بواسطه ایشان شناخته شوند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود اظهار داشت: این قیام و نهضت اربعین بلند کردن تام سیدالشهدا (ع) و تجدید عهد با اهل‌بیت (ع) است و این تجدید عهد انشاالله منجر به ظهور امام عصر (عج) خواهد شد.