به گزارش کرب و بلا، با اعلام کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین، همزمان با ایام اربعین حسینی و برپایی راهپیمایی عظیم پیاده‌روی نجف تا کربلا، برای نخستین بار در کشور، این مراسم بصورت 24 ساعته از طریق 20 پلتفرم مجازی ایران و سایت‌های پربیننده کشور پخش می‌شود.

 

مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد فرهنگی اربعین، با اعلام این خبر گفت: امسال به دلیل محدودیت ناشی از بیماری کرونا و عدم امکان سفر خیل دوستداران سیدالشهدا (ع) به سفر اربعین،تصمیم گرفتیم در یک رویداد رسانه‌ای، شکوه و عظمت پیاده‌روی اربعین و پیام این حماسه عظیم را توسط پلتفرم‌های مجازی ایران به همه جاماندگان نشان دهیم.

 

به گفته «مجتبی جوانبخت» بر این اساس در فراخوانی  از همه رسانه‌های مجازی کشور دعوت شد تا با همکاری در این اقدام رسانه‌ای، مراسم پیاده‌روی اربعین را تحت پوشش قرار دهند و به بییندگان ارائه دهند.

 

وی در ادامه افزود: از روز دوشنبه 29 شهریورماه، با پخش ویژه برنامه «رهرو» بصورت 24 ساعته، رویدادهای مسیر پیاده‌روی و حال و هوای زوار الحسین (ع) از طریق 20 پلتفرم مجازی کشور، برای عاشقان و جاماندگان این سفر زیارتی پخش خواهد شد.

 

جوانبخت با بیان اینکه در حال حاضر سیگنال پخش زنده پیاده‌روی در اختیار پلتفرم‌های مجازی ایران قرار گرفته است، گفت: این اقدام اولین، بزرگترین و منحصربه‌فردترین اقدام رسانه‌ای در راستای رسانه‌ای کردن 24 ساعته مراسم پیاده‌روی اربعین است و تا کنون چنین رویدادی نه در سطح صدا و سیمای ایران و نه در رسانه‌های عراقی و دیگر کشورها سابقه نداشته است.

 

برای تحقق این اقدام رسانه ای، استودیوی اصلی برنامه رهرو در عمود 1120 برپا شده و نودال پخش این برنامه‌ها نیز در تهران است. لذا به لحاظ فنی و زیرساختی این اقدام در سطح بالایی عملیاتی گردیده است.

 

مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد فرهنگی اربعین در پایان گفت: هم اکنون سیگنال پخش ویژه برنامه رهرو در اختیار پلتفرم و سایت‌های مشارکت کننده از جمله «هیات آنلاین»، «رادیو زیارت»، «رادیو اربعین»، «عقیق»، «تیوا محفل»، «آیگپ»، «آپارات»، «تکیه» و .... قرار دارد و علاقه‌مندان می توانند از طریق صفحات این پلتفرم‌ها، شاهد پخش 24 ساعته پیاده‌روی اربعین باشند.