به گزارش کرب و بلا، در دهمین روز از ماه صفر و در آستانه اربعین حسینی، کربلای معلی و صحن بین‌الحرمین صبح امروز شاهد برگزاری مراسم حمل بزرگترین پرچم عزا در جهان بود.

 

در این مراسم پرچم عزا منقش به نام مبارک امام حسین (ع) به طول 12000 متر با حضور جمع زیادی از عزاداران حسینی از خیابان «باب‌القبله» به سمت آستان مقدس حسینی حرکت داده شد.

 

این راهپیمایی برای ششمین سال متوالی برگزار شد و نمایندگان فرقه‌های مختلف سنی، شیعه، کرد و ترکمن و همچنین ادارات دینی، خدماتی و امنیتی در برگزاری آن مشارکت داشتند.

 

نخستین مراسم حمل پرچم عزا به شش سال پیش بر می‌گردد که پرچمی به طول 2000 متر به میزبانی استان دیاله عراق دوخته شد و بعد از آن هر ساله این پرچم با مشارکت عموم مردم در یکی از مناطق دیاله عراق آماده می‌شود.

 

امسال مردم منطقه « جدیده الشط» در شمال شرقی استان دیاله افتخار دوخت این پرچم طویل به طول 12000 متر را داشتد.

 

مراسم حمل طویل‌ترین پرچم عزا در جهان که با مشارکت اقشار مذهبی مختلف برگزار می‌شود، به نوعی اعلام برادری و انسجام همه گروه‌های دینی تحت نام مبارک امام حسین (ع) است و هرساله در دهمین روز ماه صفر برگزار می‌شود.

 

یادآور می‌شود با توجه به اختلاف زمان آغاز ماه صفر در ایران و عراق، امروز شنبه در کشور عراق روز دهم ماه صفر بود. تصاویری از این مراسم را مشاهده کنید:

 

6-27-1.jpg

 

6-27-3.jpg

 

6-27-2.jpg

 

6-27-4.jpg