به گزارش کرب و بلا، دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی، ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه امسال امکان حضور فراگیر علاقه‌مندان اهل‌بیت (ع) در پیاده‌روی عظیم اربعین وجود ندارد، طرح «همقدم» با همکاری خادمان ستاد بازسازی عتبات در نجف اشرف و کربلای معلی، اجرا می‌شود.

 

به گفته «یوسف افضلی» بر اساس این طرح، عوامل اجرایی پروژه‌های بازسازی و توسعه‌ای ستاد بازسازی عتبات حاضر در عراق به نیابت ثبت‌نام کنندگان، پس از زیارت حرم مولای متقیان در شهر نجف اشرف وارد مسیر پیاده‌روی شده و در انتهای مسیر، نائب‌الزیاره ثبت‌نام کنندگان در حرم حضرت اباالفضل عباس (ع) و سید و سالار شهیدان در روز اربعین بوده و زیارت‌نامه مخصوص را قرائت خواهند کرد.

 

وی در ادامه افزود: تمامی دوستدارن اهل بیت و مشتاقان زیارت اربعین در سراسر جهان می‌توانند برای دیدن تصاویر زنده و عکس‌های مربوط به پیاده‌روی نیابتی توسط خادمان در این مسیر سراسر نور، به صفحه اینستاگرام ستاد بازسازی عتبات عالیات به آدرس atabat_org  مراجعه کنند.

 

علاقه‌مندان به شرکت در طرح پیاده‌روی نیابتی اربعین می‌توانند برای ثبت‌نام به وب‌سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات مراجعه و نام خود و عزیزانشان را ثبت کنند.

 

لازم به ذکر است طرح زیارت نیابتی اعتاب مقدسه نیز هر شب جمعه توسط خادمان ستاد بازسازی عتبات اجرا می‌شود و از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 800 هزار زیارت به نیابت انجام شده است.