به گزارش کرب‌ و بلا؛ «عاشورا در قاب هنر» عنوان نشست‌هایی از مجموعه نشست‌های علمی «زیبایی‌شناسی قیام امام حسین (ع)» است که توسط دانشکده هنر دانشگاه سوره و با هدف تحلیل علمی ابعاد وسیع واقعه عاشورا در هنر برگزار می‌شود.

 

«بررسی تطبیقی نمادهای عاشورایی در نقاشی مکتب سقاخانه و نقاشی دهه نخست انقلاب اسلامی»، «تحلیل محتوایی و ساختاری فیلم‌نامه «روزِ واقعه» از منظرِ نقشِ دراماتیک «قهرمان غایب» و الگوی «سفر قهرمان»، «بازتاب مضامین عاشورایی در آثار نگارگری معاصر ایرانی» و «پوشش و قدسیت در عاشورا»  از جمله موضوعاتی است که در قالب این سلسله نشست‌ها بررسی خواهد شد.

 

از دیگر موضوعات نشست‌های هشت‌گانه عاشورا در قاب هنر  می‌توان به «بنیاد فرهنگ عاشورایی در نمایش ایرانی» «تحلیل ریشه‌‌شناسانه سنت‌های بومی در نگاره عصر عاشورا» و «مضامین نو در شبیه‌خوانی» اشاره کرد.

 

سلسله نشست‌های  عاشورا در قاب هنر از روز گذشته 16 شهریورماه آغاز شده است و در قالب هشت نشست مجازی تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت. علاوه بر دانشجویان، عموم علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جلسات می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزش دانشگاه سوره مراجعه و از مباحث و گفتگوها بهره‌مند شوند.