به گزارش کرب و بلا، همزمان با نزدیک شدن به برگزاری مراسم اربعین حسینی، روز گذشته ستاد دائمی و بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین با برگزاری نخستین نشست فعالان اربعین حسینی از کشورهای مختلف این منطقه آغاز به کار کرد.

 

در این مراسم که با حضور نمایندگانی از کشورهای مکزیک، کاستاریکا، پاناما، ونزوئلا، کوبا، اکوادور، کلمبیا، برزیل، بولیوی، آرژانتین، شیلی برگزار شد، «سهیل اسعد» به عنوان مسئول ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین معرفی شد.

 

برنامه‌ریزی و هماهنگی بین کشورها، تولید محتوا، پشتیبانی‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، برنامه‌ریزی‌های ویژه و هماهنگی با عتبات عالیات جزو وظایف این ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

 

از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد می‌توان به تولید لوگوی اختصاصی ستاد اربعین آمریکای لاتین، رونمایی از پوستر اربعین آمریکای لاتین در سال 2021، انتشار دو کتاب جدید در کشورهای آمریکای لاتین با موضوع عاشورا و اربعین، برگزاری موکب‌های خیابانی، برگزاری مراسم در مراکز اسلامی و مساجد و راه‌اندازی کاروان ماشینی اشاره کرد.

 

 

ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین همچنین در نظر دارد علاوه بر برگزاری سراسری زیارت اربعین در سراسر این منطقه آمریکای لاتین و انتشار مجله کودکان باران با موضوع اربعین و محرم، با برگزاری جلسات متعدد در طول سال، برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین در منطقه آمریکای لاتین بر اساس ظرفیت‌های بومی و بین‌المللی برنامه‌ریزی نماید.