به گزارش کرب و بلا، سازمان حج و زیارت به عنوان کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه‌ای که ساعاتی پیش منتشر کرد، با اشاره به موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی، از آغاز پیش ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی صرفا از بین افرادی که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای بوده و تا پایان هفته جاری یعنی جمعه 19 شهریورماه دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، صورت خواهد گرفت.

 

در بخش دیگری از اطلاعیه سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه پیش ثبت‌نام انجام شده به منزله انجام قطعی سفر اربعین نمی‌باشد و انجام سفر مشروط به موافقت دولت عراق و شرایط اعلامی از سوی آن کشور می است، از متقاضیان واجد شرایط درخواست شده است برای ثبت‌نام صرفا از طریق سامانه «سماح» به نشانی samah.haj.ir مراجعه نمایند.

 

بر اساس شرایط اعلام شده از سوی کمیته اعزام زائران اربعین حسینی، استعلام لازم درخصوص وضعیت سلامت متقاضیان و اخذ تایید تزریق هر دو دوز واکسن کرونا از وزارت بهداشت انجام خواهد شد. همچنین ارائه نتیجه آزمایش منفی PCR به مدت 72 ساعت قبل از اعزام الزامی است.

 

بر اساس این اطلاعیه زمان پیش ثبت‌نام از ساعت 9 صبح روز دوشنبه پانزدهم شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز تا ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 17شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 

به اطلاع مشتاقان ثبت‌نام و حضور در مراسم معنوی اربعین حسینی می‌رساند به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پیش ثبت‌نام فقط به صورت غیرحضوری انجام خواهد گرفت و پس از انجام مراحل فوق، اسامی واجدین شرایط در سامانه سماح و نیز از طریق ارسال پیامک، اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است ثبت‌نام قطعی پس از موافقت رسمی دولت عراق انجام خواهد شد.

 

سازمان حج و زیارت در پایان تاکید کرده است با توجه به عدم اعلام موضع رسمی دولت عراق تا این لحظه، دریافت مشخصات متقاضیان در مرحله پیش ثبت‌نام به هیچ وجه به معنای قطعیت در تشرف متقاضیان نیست و تصمیم‌گیری در این خصوص منوط به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین خواهد بود.