به گزارش کرب و بلا، نشست «بررسی کارنامه مطالعات اجتماعی عزاداری در ایران» از مجموعه نشست‌های علمی «حلقه‌ شیعه پژوهی سرو» ساعت 22 سه‌شنبه 9 شهریورماه به صورت مجازی از صفحه اینستاگرام این حلقه برگزار می‌شود.

 

در این نشست که به نوعی آغاز رسمی فعالیت این حلقه علمی است، با حضور «محسن حسام مظاهری» دانش‌آموخته جامعه‌شناسی و نویسنده و پژوهشگر حوزه مطالعات اجتماعی تاریخی اسلام، شیعه و آیین‌های شیعی، مروری اجمالی بر سیر مطالعات ریشه‌شناسی تاریخ، تحلیل محتوا و گفتمان عزاداری‌ها و نتایج این مطالعات در ایران صورت خواهد گرفت.

 

حلقه‌ی شیعه پژوهی سرو گروهی متشکل از نویسندگان و پژوهشگران رشته‌های علوم اجتماعی، تاریخ و ادبیات است که به صورت میان‌رشته‌ای به بررسی و تحلیل تشیع و فرهنگ، تاریخ و حیات اجتماعی شیعیان می‌پردازد.

 

این حلقه همزمان با شکل‌گیری شورای علمی دانشنامه فرهنگ شیعی یعنی سال‌های آغازین دهه نود، گام‌های ابتدایی خود را برداشت و اکنون بعد از گذشت ده سال با حضور جمعی از پژوهشگران قرار است با تشکیل سلسله نشست‌های ماهیانه به طرح مباحثی با موضوع بررسی و تحلیل تشیع و شیعیان از منظر علوم انسانی و اجتماعی خواهند داشت.

 

نخستین نشست از این مجموعه نشست‌های علمی ساعت 22 سه‌شنبه 9 شهریورماه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام حلقه شیعه پژوهی سرو به نشانی برگزار می‌شود و عموم پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه شیعه شناسی می‌توانند از مباحث این نشست بهره‌مند شوند.