به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، همزمان با شب 15 رجب المرجب و مراسم اعتکاف؛ زائران بارگاه منور رضوی به زیارت آن امام همام شتافتند و با عزاداری و مرثیه سرایی شهادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را به پیشگاه مقدسشان تسلیت گفتند.

مرقد مطهر حضرت رضا علیه‌السلام امشب آکنده از صدای نوحه مداحان و ذاکران اهل بیت علیه‌السلام بود که در مصیبت حضرت زینب  سلام‌الله‌علیها اشک ماتم ریختند.

سخنران حرم مطهر رضوی در بین عزاداران شهادت حضرت زینب  سلام‌الله‌علیها گفت: زینب  سلام‌الله‌علیها بانوی بی نظیر در بین مردم دنیا بود که عالی‌ترین نمونه شهامت و دلیری را در مقابل دستگاه امویان به منصه ظهور رسانید.

حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی افزود: آن بانوی گرانقدر با برخورداری از قدرت روحی و تشخیص موقعیت وظایف گوناگون اجتماعی خود را به خوبی انجام داد و اگر جانفشانی و رشادت زینب  سلام‌الله‌علیها نبود هرگز واقعیت‌های کربلا تا امروز باقی نمی‌ماند و ظلم ستمگران بر همه مشخص نمی‌شد.

وی بیان کرد: زینب  سلام‌الله‌علیها در دوران عمر با برکت ‏خویش، مشکلات و رنج‏‌های زیادی را از شهادت پدر و مادر گرفته تا شهادت برادران و فرزندان متحمل شد و حوادث تلخی چون اسارت، شکنجه و غیره را تحمل کرد و این سختی‌ها از او فردی صبور و بردبار ساخت.

نظیر مراسم عزاداری برای شب شهادت حضرت زینب  سلام‌الله‌علیها در مساجد و تکایای مشهد و سایر شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد.


برگرفته از ایرنا