به گزارش کرب و بلا، به همت هیئت رزمندگان اسلام، کتاب «قیام و قلم»؛ مجموعه نوحه‌های عاشورایی برگرفته از اشعار شاعران برجسته آئینی کشور در آستانه ماه محرم منتشر و در اختیار مداحان و نوحه‌سرایان قرار داده شده است.

 

معاون فرهنگی هیتت رزمندگان اسلام با اعلام این خبر، هدف از انتشار این کتاب را کیفیت‌بخشی بیش از پیش به نوحه‌های مداحان در مراسم سوگواری ماه محرم عنوان کرد.

 

به گفته «حجت‌الاسلام عبدالرحمن سفیدی امین» نوحه‌سرایی در فرهنگ دینی و عقیدتی ما دارای سوابق طولانی و عمیقی است که در گذر زمان و در قالب مفاهیم و مضامین سیاسی، فرهنگی، عقیدتی، احساس و عقلانیت تجلی یافته  و امروزه به عنوان ابزاری پیشرو و سازنده در قالب مداحی بروز و ظهور پیدا کرده است.

 

معاون فرهنگی هیتت رزمندگان اسلام تاکید کرد: رسالت نوحه، صرفا بیان مصائب و تحریک عواطف مستمع در مجلس روضه نیست، بلکه هدایت فکری جامعه بر اساس معیارهای نهضت عاشورا و همچنین ایجاد جریان مطالبه احقاق حق امام، از مهم‌ترین اهداف آن است.

 

عموم علاقه‌مندان بویژه مداحان می‌توانند برای دسترسی به فایل صوتی و همچنین نسخه PDF کتاب به پایگاه اطلاع‌رسانی هیئت رزمندگان اسلام مراجعه نمایند.