به گزارش کرب و بلا، با تلاش کارکنان بخش نگهداری و ساخت و ساز مهندسی آستان قدس عباسی، کار ساخت صحن «الجود» در سمت چپ خیابان باب القبله حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع) با موفقیت به پایان رسید.

 

با پایان یافتن کار ساخت این صحن که مساحتی بالغ بر 1450 متر مربع دارد و اضافه شدن آن به فضای قبلی، صحن مطهر بیش از هزار متر مربع توسعه یافته و آماده پذیرش زائران بیشتر با ارائه خدمات بهتر گردیده است.

 

5-4-4.jpg

 

به گفته مسئول پروژه، بر اساس طرح پیشنهادی تولیت آستان عباسی، اقدامات مربوط به شبکه‌های زیرساخت‌ همچون برق، فاضلاب، ارتباطات، دوربین‌ها و آب آشامیدنی، از طریق کانال‌های خدماتی به صورت مجزا برای هر سیستم انجام گرفته  و با اتمام کار کفپوش زمین، این فضا به صحن پیوند خورده و مساحت یکپارچه‌ای را ایجاد نموده است.

 

ساخت صحن الجود به عنوان بخشی از پروژه توسعه حرم مطهر است که توسط آستان قدس عباسی در جریان است و با تکمیل این پروژه و گسترش مساحت صحن مطهر، امکان میزبانی و خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر زائران به ویژه در ایام خاص زیارتی فراهم خواهد شد.

 

5-4-3.jpg

 

شایان ذکر است ورودی باب‌القبله به دلیل اینکه مهم‌ترین مسیر ورودی به حرم مطهر است، مقصد بسیاری از زائران به شمار می‌رود که همواره و به‌ویژه در ایام زیارت‌های میلیونی شاهد ازدحام و تراکم بسیار بالای جمعیت است.