به گزارش کرب و بلا، ظهر امروز طی مراسمی که در ساختمان آستان حضرت معصومه (س) برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی به امضای «حجت الاسلام فتح الله زاده» مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس فاطمی و «شیخ راعد الحیدری» مسئول امور فکری فرهنگی آستان حسینی رسید.

 

گسترش تعاملات فرهنگی و انجام خدمات کتابخانه‌ای و انتشار آثار فارسی به زبان عربی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

 

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های متنوع فرهنگی آستان در بخش‌های مرکز قرآن و حدیث، روابط عمومی و تبلیغات، بین‌الملل، رسانه و فضای مجازی، خانواده، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد، اظهار داشت: ما تمایل داریم در تمامی این بخش‌ها تعاملات گسترده با اعتاب مقدس داشته باشیم.

 

در ادامه شیخ راعد الحیدری با اشاره به احیا شدن امور فرهنگی در آستان‌های مقدس عراق گفت: مرکز امور فکری و فرهنگی آستان مقدس امام حسین (ع) در 14 بخش فعالیت دارد که کتابخانه با حدود 130 هزار جلد کتاب و 6 هزار نسخه خطی و 26 میلیون منبع دیجیتال از جمله این فعالیت‌هاست.

 

مطالعات و پژوهش‌های اسلامی، تأسیس کتابخانه تخصصی امام حسین (ع)، تأسیس یک مرکز علمی در نجف در رابطه با بررسی نهضت سید الشهدا(ع) و تاسیس موسسه‌ای جهت مدیریت امور زائران اربعین از جمله فعالیت‌هایی بود که مسئول امور فکری و فرهنگی آستان حسینی از آنها نام برد.

 

حجت الاسلام فتح الله زاده نیز در این مراسم با اشاره به زمینه‌های همکاری میان این دو آستان مقدس خاطرنشان کرد: ما در بخش کتابخانه دیجیتال، مرمت و صحافی کتاب و نیز در بخش انتشارات و ترجمه اثار آمادگی همکاری کامل داریم.