به گزارش کرب و بلا، در پی موافقت مشروط وزارت بهداشت با اعزام محدود زائران به عتبات عالیات، رئیس سازمان حج و زیارت از مذاکره این سازمان با کشور میزبان جهت اعزام زائران به صورت سفرهای هوایی در ایام ماه محرم و صفر خبر داد.

 

«علی رضا رشیدیان» که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافته بود، از موافقت مشروط وزارت بهداشت با اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات خبر داد و افزود: شروط این وزارتخانه در قالب نامه هفت ماده‌ای از سوی معاون وزارت بهداشت به سازمان حج و زیارت ارسال شده است.

 

وی همچنین به مذاکره معاونت این سازمان با طرف عراقی اشاره کرد و افزود: هفته گذشته معاون سازمان حج زیارت در سفر به عراق با وزیر گردشگری این کشور مذاکراتی درباره کلیات تفاهم‌نامه‌ای که توسط سازمان تهیه شده انجام داد اما با توجه به تعطیلی 10 روزه در کشور عراق، مقرر شد مذاکرات در خصوص اعزام زائران ایرانی پس از پایان این تعطیلات ادامه یابد.

 

رشیدیان با اشاره به تحمیل هزینه‌های گزاف به زائرانی که به صورت غیر رسمی در ایام شیوع بیماری کرونا به عراق سفر کردند، اظهار داشت: اگر امکان از سرگیری اعزام زائران عتبات عالیات با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم شود، هزینه‌های زائران هم طبیعتا کاهش می‌یابد.

 

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از راه‌اندازی سامانه آموزشی و فرهنگی «عبرات» و «رواق میقات» در فضای مجازی به عنوان اقدام فرهگی این سازمان با هدف ارتقاء سطح آگاهی مشتاقان زیارت عتبات عالیات خبر داد.