به گزارش کرب و بلا، مراسم آغاز برنامه‌های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با عنوان «با کاروان حسینی تا اربعین» روز گذشته با حضور «حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب»، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، «احمد محمدی‌فر» دبیر ستاد مرکزی اربعین، «حجت‌الاسلام حمید احمدی»، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان ستاد  اربعین برگزار شد.

 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در آغاز این مراسم با اشاره به مشخص نبودن وضعیت برگزاری مراسم اربعین امسال، تأکید کرد: ما برای همه سناریوهای احتمالی برنامه داریم.

 

حجت‌الاسلام حمید احمدی در تشریح برنامه‌های این کمیته اظهار داشت: ایده و ابتکارهای جدید اربعینی در همکاری دانشگاه امام صادق (ع)  و کمیته اربعین بررسی خواهد شد و علاوه بر آن همایش‌هایی با دعوت از اهالی فرهنگ و ادب کشور عراق برگزار خواهیم کرد.

 

وی از تدارک این ستاد برای برگزاری احتمالی مراسم اربعین خبر داد و افزود: با همکاری ستاد عتبات عالیات پیوست‌های فرهنگی آماده شده است تا در صورت برگزاری مراسم اربعین با حضور زائران ایرانی، در اختیار موکب‌داران قرار داده شود.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی سخنران دیگر این مراسم بود که با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته، بر نقش مهم این کمیته به عنوان محوری‌ترین کمیته اربعین تاکید کرد.

 

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز که در این مراسم حضور داشت، در سخنانی مراسم راهپیمایی اربعین را جلوه مغناطیس جهانی حسینی خواند و بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ حسینی تاکید کرد.

 

در آیین آغاز برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کمیته اربعین که همزمان با سالروز حرکت سیدالشهدا (ع) از مکه به عراق برگزار گردید، ضمن قرائت پیام رهبر انقلاب به مناسبت مراسم حج 1400، از تمبر یادبود بزرگداشت مراسم اربعین حسینی به منظور ثبت این حرکت بزرگ جهانی رونمایی شد.