‌به گزارش کرب و بلا، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاح دوره آموزشی «رسانه هیئت» که در حوزه هنری برگزار شد، به اصالت فرهنگ گریه و عزاداری بر سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: گریه بر مظلومیت امام حسین (ع) سنتی است که امام سجاد پایه‌ گذار آن بودند و سال‌ها برای حضرت گریه کردند، البته امروز برخی درباره عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) طعنه می‌زنند، در حالی که امام حسین (ع) قلب تپنده مردمی است که  پیش از محرم، حسینیه‌ها و تکایا را برای عزاداری اباعبدالله (ع) آماده می‌کنند.

 

به گفته «حجت‌الاسلام قمی» ندیدن عاشقی این مردم به ذات سیدالشهدا (ع) نوعی نابینایی است، عشق این مردم به حضرت حقیقتی است که عالم گیر شده و اربعین یک جلوه این عشق‌ورزی است که عالمیان را به نظاره واداشته که اینجا چه خبر است.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم برای کسانی که شعائر الهی را تعظیم می‌کنند ارزش بسیاری قائل است، پرچم سیدالشهدا (ع) را از شعائرالله دانست و تاکید کرد: امروز تعظیم شعائر باید رسانه‌ای شود.

 

حجت‌الاسلام قمی با ابراز احترام و ارادت به ساحت رسانه مذهبی اظهار داشت: یکی از دلایلی که من خودم را خاک پای شما می‌دانم این است که شما رسانه سیدالشهدا (ع) هستید و خبر این دلدادگی عاشقان اباعبدالله (ع) را رسانه‌ای می‌کنید و امروز وظیفه شما این است که حقیقت این دلدادگی را با پردازشی هنری در جهان منتشر کنید تا همه بدانند واقعاً محرم و صفر و سوگواری برای سیدالشهدا (ع) است که اسلام را نگه‌داشته است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کار خالصانه و هوشمندانه برای حضرت سیدالشهدا (ع) را مصداق باقیات الصالحات ماندگار عنوان و خاطرنشان کرد: محفل عزای سیدالشهدا (ع) با مسائل معرفتی پیوند دارد، وقتی اصحاب رسانه با پردازش هنرمندانه به انتشار یک عکس، فیلم یا خبر از این محافل می‌پردازند، در واقع هر کسی را که به هر دلیل نتوانسته در جلسات عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) شرکت کند، در این مجلس عزاداری شرکت داده و در ثواب معرفتی او شریک می‌شوند.

 

یادآور می شود دوره جامع «رسانه هیئت» در آستانه ماه محرم توسط مدرسه نوآوری مهر (مهرینو) وابسته به گروه رسانه‌ای مهر و با هدف آموزش و ارتقای توانمندی علاقه‌مندان و فعالان هیئات مذهبی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.