کرب و بلا: همه آرزو و دل‌خوشی مداحان و ستایشگران اهل‌بیت (ع) این است که تا آخرین روزهای عمر بتوانند تمام‌قد به محضر این خاندان عرض ادب کنند و همه ما این دعا را مکرر از زبان مادحان و روضه‌خوانان شنیده‌ایم که آخرین کلام ما در این دنیا نام زیبای امام حسین (ع) باشد.

 

«حاج علی‌اصغر احمدی» ذاکر و پیر غلام اهل‌بیت (ع) از جمله ذاکرانی است که سال‌ها افتخار عرض ادب به محضر موالی خویش داشت. او از جمله ذاکران اهل علم و تحصیل‌کرده حوزه علمیه بود. آن‌طور که خودش گفته بود مداحی را از زمان رحلت آیت الله بروجردی و با روضه‌خوانی در مجلس یادبود این مرجع عالی‌قدر آغاز کرد.

این پیر غلام اهل‌بیت (ع) در محضر علما و بزرگانی همچون حاج مرشد باقر معمار، حاج مرشد اسماعیل مداح، آیت‌الله مجتهدی، آیت‌الله حاج شیخ حسن اثنی عشری و ... به فراگیری علم و ادب و ستایشگری اهل‌بیت (ع) پرداخت و سال‌ها توفیق نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی آل الله را در هیئات و محافل مذهبی کسب کرد.

 

حاج علی‌اصغر هم‌دوره مداحان پیشکسوت از جمله «حاج علی انسانی» بود و جایگاه خاصی در میان هم‌کیشان خود داشت و به‌واسطه همین عرض ارادت خالصانه، سال 85 در آیین تجلیل از پیر غلامان اهل‌بیت (ع) در کنار مرحوم «حاج علی نکویی» و «حاج سید حسن حاج احمدی» تجلیل شد.

 

این ذاکر و روضه‌خوان مجلس امام حسین (ع) حدود 10 سال پیش به دلیل عارضه بیماری مجبور به خانه‌نشینی شده بود. با این حال همیشه خود را مدیون لطف و کرامت ارباب خود می‌دانست و می‌گفت: «تا امروز امام حسین (ع) به من آبرو داده است و امروز که پیر و خانه‌نشین شده‌ام، حضرت بهتر و بیشتر از دورانی که توان دویدن داشتم، مرا اداره می‌کند.»

 

حاج علی‌اصغر احمدی پیر غلام و ذاکر با اخلاص اهل‌بیت (ع)، پس از سال‌ها رنج بیماری و خانه‌نشینی شب گذشته در 22 تیر در سن 77 سالگی دار فانی را وداع گفت و به معبود خود پیوست. روحش شاد.