به گزارش کرب و بلا، در پی شدت گرفتن مشکل بی‌آبی در استان سیستان و بلوچستان و افزایش دمای هوا، هیئت‌های مذهبی تهران با راه‌اندازی پویش‌های انسان‌دوستانه، برای کمک به هموطنان شرق کشور پیش‌قدم شدند.

 

گام نخست با اعتراض هیئت ریحانه الحسین به بی توجهی مسئولان نسبت به مشکل کم آبی استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و پس از آن دیگر هیئات مذهبی از جمله هیات الرضا (ع) با پویش #صدای_آب از هموطنان و فعالان مذهبی برای کمک به هم‌وطنان خود دعوت کردند.

 

فراخوان دعوت به تهیه منبع آب آشامیدنی توسط خیریه بهشت امام رضا (ع)، پویش نذر تهیه آب آشامیدنی توسط تکیه آقامرتضی علی تهران و پویش همدلی با مردم سیستان از دیگر اقداماتی بوده است که طی روزهای اخیر و در راستای کمک به تهیه آب آشامیدنی مردم رنج‌دیده استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

 

سال گذشته نیز در آستانه ماه محرم هیأت‌های مذهبی که به دلیل شیوع بیماری کرونا نمی‌توانستند برنامه متداول خود را داشته باشند، با راه‌اندازی پویش «یا ساقی‌العطاشا» نذری‌های خود و مردم را به سمت آب‌رسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان سوق دادند و در مجموع توانستند 72 روستا با 32 هزار نفر جمعیت را آب‌رسانی کنند.