به گزارش کرب و بلا، دوره مقدماتی ستایشگری اهل‌بیت (ع) به همت موسسه علمی و فرهنگی حداث الحسین (ع) و با هدف تربیت طلاب برای ستایشگری صحیح، متقن و کوتاه پس از منبر در مجالس مذهبی برگزار می‌شود.

این دوره آموزشی که پیشینه‌ای چندین ساله دارد، امسال در دو قالب مجازی برای عموم مخاطبان و دوره حضوری ویژه طلاب رسمی برگزار خواهد شد.

 

ضرورت و جایگاه ستایشگری، آداب نوکری، فقه‌الرثاء، تاریخچه عزاداری، مقتل شناسی، ادعیه و زیارت، جایگاه امامت در مرثیه، نقش تاریخ در مرثیه، ادبیات آیینی عناوین دروس محتوایی این دوره آموزشی است. همچنین دروس مهارتی شامل فیش نویسی مرثیه، صداسازی مقدماتی و نغمات و اصول فنون اجرای مرثیه خواهد بود.

 

دوره مقدماتی ستایشگری اهل‌بیت (ع) از دوم شهریورماه سال جاری همزمان با 15 ماه محرم در قالب 24 جلسه مهارتی، 24 جلسه کارگاهی و 24 جلسه محتوایی، روزهای سه شنبه بعد از نماز مغرب در قالب دو کلاس یک‌ساعته با حضور اساتیدی همچون آیات عظام «میرباقری»، «نظری منفرد»، «گنجی»، «وحیدپور»، «مومنی» و مداحان اهل بیت (ع) «علی انسانی» و «سعید حدادیان» برگزار خواهد شد.

 

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره می‌توانند به وب‌سایت حداث الحسین (ع) به نشانی www.huddath-ac.ir مراجعه و تبت نام نمایند.