به گزارش کرب و بلا، مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با مسئولان وزارت بهداشت گفت: موکب داران اربعین حسینی، قبل از اعزام به عراق واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

 

«حمید افضلی» که در همایش مدیران اجرایی موکب‌های آبادان، خرمشهر و شادگان حضور یافته بود با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس تعامل بین دو کشور ایران و عراق، امسال در خصوص تعداد زائران اربعین با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا در ستاد مرکزی تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

وی افزود: در صورت تأمین واکسن مورد نیاز کرونا، پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال، چهار تا پنج میلیون زائر به سفر عتبات عالیات اعزام شوند. در غیر این صورت برای اعزام زائر به مراسم اربعین محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد، ضمن اینکه در صورت افزایش شیوع کرونا در هریک از دو کشور، احتمالاً حضور در مراسم اربعین امسال نیز منتفی خواهد شد.

 

افضلی با تأکید بر لزوم آماده‌سازی امکانات و زیرساخت‌های حضور موکب‌های اربعین اظهار داشت: مسئولان ستاد اربعین باید از هم‌اینک کار خود را آغاز کنند و نهایت توان خود را برای تأمین امکانات و زیرساخت‌ها بکار گیرند.

 

وی احداث موکب‌ها در مکانی ثابت را برنامه راهبردی این ستاد جهت خدمت‌رسانی بهتر به زائران عنوان کرد و ادامه داد: نخستین گام برای استقرار موکب‌ها در مرز شلمچه؛ حل مشکل زمین برای احداث موکب‌های دائمی است تا بتوان زیرساخت‌ها را در این مرز آماده کرد.

 

مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات در خاتمه از عملکرد خوب موکب داران اربعین در خدمت‌رسانی به زائران نیز یاد کرد و افزود: جایگاه کنونی موکب داران نتیجه عملکرد خوب موکب داران و اعتماد مردم به آن هاست و حوزه کاری این ستاد به نوعی با اعتقادات مردم عجین شده است.