به گزارش کرب و بلا، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در بخش‌های اشعار فارسی- ترکی و اشعار عربی- کردی برگزار می‌شود.

 

ابعاد زندگی، مقام علمی، معرفت و ادب، شجاعت و دلاوری، ولایت و کرامت و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) موضوعاتی است که برای این سوگواره در نظر گرفته شده است.

 

دبیرخانه سوگواره با دعوت از تمامی هنرمندان و شاعران آئینی کشورمان اعلام کرده است: علاقه‌مندان در همه قالب‌های شعر کلاسیک شامل غزل، مثنوی، رباعی و... و قالب‌های مختلف شعر نو می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

 

هر شاعر می‌تواند با ارسال حداکثر سه اثر تایپ شده در هر بخش، در این سوگواره حضور داشته باشد. آخرین مهلت ارسال آثار 15 شهریورماه اعلام شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با ذکر مشخصات فردی، شماره تماس و پست الکترونیکی دبیرخانه جشنواره به نشانی farhangi.ardebil@farhangmail.ir ارسال کنند.

 

پس از پایان مهلت شرکت در مسابقه، علاوه بر اعطای گواهی به تمام شرکت‌کنندگان، به آثار برتر، جوایز نقدی به همراه لوح سپاس تعلق می‌گیرد و اشعار برگزیده در کتاب شعر جشنواره ملی شعر «ماه منیر» چاپ و منتشر خواهد شد.