به گزارش کرب و بلا، هنرواره «مشق سرخ» با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، گسترش فعالیت‌های هنری با رویکرد دینی و تکریم پدیدآورندگان آثار فاخر هنری آئینی برگزار می‌شود.

 

این هنرواره با موضوع بیانات امام حسین (ع)، روایات، احادیث، اشعار و متون مرتبط با عاشورا و امام حسین (ع) در رشته‌های نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، نسخ و ثلث پذیرای آثار هنرمندان است.

 

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، هر هنرمند می‌تواند با سه اثر در اندازه حداکثر 70*50 در مسابقه شرکت نماید. همچنین آثار ارسالی نباید در جشنواره یا مسابقات دیگر خوشنویسی حائز رتبه شده باشد.

 

هنرمندان سراسر کشور جهت شرکت در این هنرواره می‌بایست تصویر آثار خود را با کیفیت عالی تا تاریخ 10 مردادماه در سایت هنرواره به نشانی www.khoshnevisanehamedan.ir  بارگذاری نمایند. مهلت ارسال اصل آثار برگزیده توسط هیئت‌داوران 24 مردادماه است.

 

اختتامیه این هنرواره 15 شهریورماه اعلام شده است که به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود و آثار برگزیده در این مراسم معرفی و از صاحبان آثار تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

علاقه‌مندان شرکت در هنرواره جهت کسب اطلاعات بیشتر از قوانین و شرایط مسابقه می‌توانند با شماره‌های 09180580311 و یا 08132660070 تماس برقرار نمایند.