به گزارش کرب و بلا، همزمان با فرا رسیدن لیالی قدر و تاکید ویژه به زیارت امام حسین (ع) به عنوان یکی از اعمال مخصوصه این شب، موسسه رسانه‌ای امام حسین (ع) وابسته به آستان قدس حسینی، تمهیدات لازم جهت انجام زیارت نیابتی از طرف تمامی عاشقان و دوستداران حضرت در عراق و دیگر کشورهای جهان را فراهم نموده است.

 

این اقدام با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا و عدم امکان حضور دوستداران اهل بیت (ع) در کربلای معلی فراهم گردیده است.

مدیریت موسسه رسانه‌ای امام حسین (ع) از تمامی روزه‌داران و محبان اهل بیت (ع) که امکان حضور در حرم مطهر سیدالشهدا (ع) را ندارند، دعوت کرد با شرکت در طرح ثبت‌نام زیارت نیابیت از فیض زیارت حضرت بهره‌مند شوند.

 

در این طرح هیچ محدودیتی جهت درخواست زیارت به نیابت وجود ندارد و هر شخصی می‌تواند از طریق این صفحه برای اموات و بستگان خود نیز درخواست زیارت کند. پس از اتمام زیارت؛ تمامی اسامی در داخل ضریح مطهر حضرت سید الشهداء (ع) قرار خواهد گرفت.

 

آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح زیارت به نیابت؛ ساعت 19 عصر شنبه 11 اردیبهشت‌ماه است و پس از آن تمامی اسامی به واحد خادمان سادات حرم جهت انجام زیارت به نیابت ارسال می‌گردد.

 

دوستداران زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) می‌توانند برای شرکت در این طرح و زیارت از راه دور به صفحه زیارت نیابتی مراجعه و نام خود و عزیزان خود را ثبت نمایند.

 

یکی از اعمال مخصوصه شب‌های قدر؛ زیارت امام حسین (ع) است که هرساله زائران بی‌شماری از سراسر جهان جهت انجام این زیارت خود را به کربلای معلی می‌رساندند و زائر حرم سیدالشهدا (ع) بودند.