به گزارش کرب و بلا، کتاب «کنوز الحکم و فنون الکلم» اثر ارزشمندی است از آیت اله «سید محمدحسن میر جهانی طباطبایی» که پس از تألیف «مصباح البلاغه»، تلاش کرده است مجموعه‌ای کامل از خطبه‌ها، نامه‌ها، مواعظ و سخنان پیشوای دوم شیعیان را گرداوری و منتشر نماید.

 

علامه میر جهانی در شرح محتوای اثر خود می‌نویسد: پس از تألیف مصباح البلاغه به عنوان مستدرک کتاب شریف نهج‌البلاغه که در بر دارنده خطبه‌ها، کلمات، وصایا و پندها و نامه‌های امیر مؤمنان (ع) بود، بر آن شدم تا خطبه‌های سایر ائمه بزرگوار، مواعظ، نامه‌ها و وصایای ایشان را از کتب پراکنده گردآوری کرده و در مجموعه‌ای جامع جمع‌آوری و منتشر نمایم.

 

این کتاب در 11 باب مجزا به ترتیب از امام حسن مجتبی (ع) شروع شده و تا باب یازدهم به وجود مقدس حضرت مهدی (عج) اختصاص یافته است. مفاخره امام مجتبی (ع) بر معاویه و یارانش، پاسخ امام حسن (ع) به سؤالات حضرت خضر و پادشاه روم و همچنین کلمات قصار حضرت، عناوینی است که دیگر صفحات این اثر را به خود اختصاص داده است.

 

کتاب کنوز الحکم و فنون الکلم در 420 صفحه و به همت انتشارات طوبای محبت در استان قم منتشر شده و در اختیار دوستداران مکتب اهل‌بیت (ع) قرار گرفته است.