به گزارش کرب و بلا، کنگره بین‌المللی ام‌المؤمنین حضرت خدیجه (س) به همت معاونت بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و مشارکت 14 نهاد و سازمان مردمی ایران و چهار کشور عراق، ترکیه، بحرین و هند از شامگاه چهارشنبه اول اردیبهشت‌ماه آغاز به کار خواهد کرد.

 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین  در تشریح برنامه‌های این کنگره اظهار داشت: نقش حضرت خدیجه در دفاع از اسلام و پیامبر خدا ، حضرت خدیجه از نگاه پیامبر و اهل‌بیت (ع) و اربعین عرصه و بستری برای معرفی سیره و اندیشه حضرت خدیجه به عنوان الگوی زن مسلمان به عنوان سه محور اصلی این رویداد بین‌المللی اعلام شد که خوشبختانه با استقبال قابل توجه اندیشمندان از این موضوعات، حدود 107 مقاله به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی  از کشورهای ایران، عراق، لبنان ،  پاکستان و هند به دبیرخانه کنگره واصل شد.

 

به گفته «حجت‌الاسلام حمید احمدی» کنگره حضرت خدیجه (س) در سه بخش  نشست عمومی، عربی و بخش فارسی برگزار و برنامه‌های هر سه بخش جهت استفاده علاقه‌مندان و پژوهشگران، از شبکه عبرات  پخش خواهد شد.

 

بر اساس برنامه اعلام شده، نشست عمومی کنگره از ساعت 16 عصر امروز با سخنان آیت‌الله جوادی آملی آغاز می‌شود و با حضور و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی و دکتر مریم حاج عبدالباقی ادامه می‌یابد.

 

سخنرانی «حجت‌الاسلام حبیب الکاظمی» از علمای کویت و ارائه هشت مقاله منتخب برنامه‌های بخش عربی این کنگره است که از ساعت 18.30 آغاز و تا ساعت 20 ادامه خواهد داشت. در بخش فارسی‌زبان هم پنج مقاله علمی منتخب از آثار رسیده به دبیرخانه کنگره توسط صاحبان آثار ارائه خواهد شد.

 

عموم علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه اینترنتی عبرات به طور زنده در جریان کامل برگزاری کنگره بین‌المللی حضرت خدیجه کبری (س) قرار بگیرند.