به گزارش کرب و بلا، با توجه به شرایط خاصی ناشی از شیوع بیماری کرونا و عدم امکان حضور زائران و مسلمانان جهان در عتبات عالیات، بخش رسانه آستان قدس عباسی اقدام به اجرای برنامه عبادی شامل انجام زیارت نیابتی، ختم روزانه قرآن کریم و نیز اعمال خاص روزها و شب‌های این ماه مبارک نموده است.

 

این برنامه که از طریق شبکه جهانی الکفیل به عنوان وب‌سایت رسمی آستان مقدس عباسی در دسترس قرار داده شده است، با هدف فراهم نمودن امکان زیارت و مشارکت در اعمال عبادی ماه مبارک رمضان برای عموم روزه‌داران و مسلمانان در اقصی نقاط جهان تولید و اجرا می‌شود.

 

این برنامه شامل بخش‌های مختلفی از زیارت روزانه امام حسین و حضرت ابالفضل (ع)، شرکت در برنامه روزانه ختم ترتیل قرآن کریم، انجام برخی از اعمال مخصوص این ماه پرفضیلت ازجمله قرائت دعای افتتاح و سایر ادعیه. انجام زیارت خاصه امام حسن مجتبی (ع) در سالروز ولادت ایشان در مدینه منوره و در جوار مزار مطهر ایشان، انجام اعمال مخصوص شب‌های مبارک قدر و همچنین انجام زیارت مخصوص امیرالمؤمنین (ع) در سالروز شهادت ایشان است.

 

بر اساس اعلام مسئول بخش رسانه آستان قدس عباسی عموم دوستداران اهل‌بیت (ع) در داخل و یا خارج کشور عراق می‌توانند جهت استفاده از این فرصت معنوی به بخش زیارت نیابتی مراجعه و نام خود را از این طریق ثبت نمایند.

 

لازم به ذکر است شبکه جهانی الکفیل در سال گذشته موفق شد بیش از 1،168،608 زیارت را به نیابت از زائران کشورهای مختلف جهان با ملیت‌های مختلف از جمله ایران، ترکیه، پاکستان، آلمان، فرانسه و ... به انجام رساند.