به گزارش کرب و بلا، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، پویش «هر ایرانی 5 هزارتومان نذر عتبات» را از جمله تدابیر این ستاد مردمی برای گسترش حلقه‌ اتصال اقشار مختلف جامعه به مکتب اهل‌بیت (ع) دانست و جاری شدن برکات معنوی و اقتصادی «نذر توسعه عتبات» در جامعه و اقتصاد کشور دانست.

 

«محمد جلال‌مآب» درباره پروژه‌هایی که خیران می‌توانند در آن‌ها مشارکت نمایند گفت: فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) مزین بنام صحن حضرت زینب (س) در کربلا، پروژه صحن امام محمد باقر (ع) در حرم امامین جوادین (ع)، توسعه حرم طفلان مسلم ابن عقیل در شهر مسیب، بازسازی و توسعه حرم سلمان فارسی صحابه جلیل القدر پیامبر (ص) در شهر مدائن و تکمیل طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در نجف اشرف ازجمله فرصت‌های مشارکت برای دوستداران اهل بیت (ع) است.

 

وی با بیان اینکه مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات منحصر به شکل «نذر نقدی» نیست افزود: عموم خیران، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، متبرعان خاص، کارشناسان و متخصصان در حوزه‌های مختلف، بنگاه‌های اقتصادی و اصناف و... می‌توانند در کنار کمک مادی، با اهداء اقلام مورد نیاز یا ارائه خدمات تخصصی به شکل تبرعی در این فیض مشارکت کنند.

 

جلال مآب در تشریح اقلام مورد نیاز این طرح‌ها اظهار داشت:  میلگرد، انواع سیمان و گچ، سه قلم کالای ضروری مورد نیاز برای پروژه‌های در حال اجراست و از شرکت‌های تولیدی و خیرانی که علاقه‌مند هستند به شکل غیر نقدی در فیض توسعه عتبات مشارکت نمایند دعوت می‌کنیم با تامین این اقلام در پویش نذر توسعه عتبات حضور داشته باشند.

 

وی گفت: ستاد بازسازی عتبات به پشتوانه همین کمک‌های حتی اندک از نظر ارزش ریالی که از سوی هموطنان عزیز در مناطق محروم اهداء می‌شود، بیش از 150 پروژه کوچک و بزرگ را در عتبات اجرا کرده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین به اجرای «طرح بنای نور» با همکاری بانک رسالت اشاره کرد و گفت: آن دسته از دوستداران اهل بیت که تمایل به مشارکت در فیض توسعه عتبات به صورت تقسیطی را دارند می‌توانند متناسب با توان مالی خود در این طرح مشارکت نمایند.