به گزارش کرب و بلا، کتاب «زنی، مردی و دنیایی نامردی» نوشته «سید مهدی شجاعی» نویسنده آیینی کشورمان است که توسط انتشارات «نیستان» برای مخاطب کودک و نوجوان چاپ و منتشر شده است.

 

شجاعی در اثر جدید خود که به نوعی طبع‌آزمایی این نویسنده برای مخاطب کودک و نوجوان است، داستان سفر اسرای خاندان پیامبر و امام حسین (ع) پس از واقعه عاشورا به سمت شهر کوفه و حضور در مجلس ابن زیاد را روایت می‌کند.

 

این نویسنده که نوشتن برای مخاطبان کودک به‌ویژه بازنویسی و روایت‌های شورانگیز از زندگی ائمه اطهار (ع) را در کارنامه کاری خود دارد، در این کتاب نیز سعی کرده است ضمن فاصله گرفتن از مرثیه‌سرایی، فرازی از ماجرای اسارت خاندان پیامبر (ص) پس از واقعه عاشورا و نوع برخورد آنها با مردم کوفه، خطابه آنها در کاخ کوفه و نحوه مواجه‌شدنشان با ابن زیاد و عوامل او را پس از واقعه عاشورا به شکل مستند تاریخی و در عین حال با زبانی ساده و به دور از بافت زبانی و روایی تاریخی خاص این داستان‌ها بازگو نماید.

 

این اتفاق از این روایت کتابی را پدید آورده که گرچه در نگاه اول داستانی تکراری و شنیده‌شده دارد، اما در واقع متنی تأثیرگذار و مستحکم را برای مخاطبان هدف خود پدید آورده است که آنها را به فکر و تأمل در این واقعه تاریخی وادار می‌کند.

 

تصویرسازی‌های «فرهاد جمشیدی» با بهره‌گیری از تکنیک تصویرسازی مستند تاریخی، نکته قابل‌توجه در این کتاب است که صحنه‌هایی باورپذیر و رئال از مواجهه خاندان پیامبر با ابن زیاد و نیز نوع برخورد عوامل حکومتی با این خاندان را پس از واقعه عاشورا برای مخاطب به تصویر کشیده است.

 

کتاب زنی، مردی و دنیایی نامردی نوشته سید مهدی شجاعی در 40 صفحه و با قیمت 79 هزار تومان توسط انتشارات نیستان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.