به گزارش کرب و بلا، به پیشنهاد دارالقرآن الکریم آستان قدس حسینی و موافقت هیئت‌های قرآنی و قاریان کشورهای مختلف جهان، رو عید مبعث به عنوان روز جهانی قرآن کریم نام‌گذاری شد.

 

از آنجایی که قرآن کریم عامل وحدت‌بخش و نقطه اشتراک مسلمانان جهان است و از طرفی با توجه به همه‌گیر شدن بیماری کرونا و نیاز جهان به آرامش، وحدت و یکپارچگی، به منظور تلاش برای گسترش فرهنگ قرآنی و ترویج همزیستی مسالمت آمیز، عشق و صلح بین فرقه‌های مختلف، روز 27 رجب مصادف با عید بزرگ مبعث به عنوان روز جهانی قران کریم نام‌گذاری و معرفی شده است.

 

به گفته «مهدی دغاغله» استاد قرآن و نماینده عتبه حسینی در کشورمان، این طرح با استقبال گسترده مجامع قرآنی، بسیاری از اساتید قرآن جهان اسلام از جمله قاریان مصری، اساتید قرانی کشورمان و همچنین متولیان بقاع متبرکه و حوزه‌های قرآنی کشورهای جهان قرار گرفت.

 

دارالقران کریم استان قدس حسینی که فعالیت گسترده‌ای را در راستای اموزش و نشر فرهنگ و معارف قرآن در داخل حرم مطهر ویژه زائران و مجاوران و نیز در سطح محلی و بین‌المللی برگزار می‌کند، همزمان با شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد در جامعه، برنامه‌های ویژه‌ای جهت آموزش و انتقال مفاهیم قرانی صورت داده است.